အနာဂတ္ဘ၀အေပၚ၌ တြယ္တာတပ္မက္မႈ အနာဂတ္ဘ၀အေပၚ၌ လိုလား
ေတာင့္တမႈ၏ ထင္ရွားမရွိေသာေၾကာင့္ ဤအလွဴဒါနမ်ဳိးကို အသာဆုံး အ
ျမတ္ဆုံး ဒါနဟု ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။
ဆိုလိုသည္မွာ ဤအရာ၌ ရာဂကင္းၿပီးသူဟူသည္ ကာမဘုံ၌ တြယ္တာတပ္
မက္တတ္သည့္ ကာမရာဂကင္းၿပီးသူ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ ရဟႏၲာ
အရွင္ျမတ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။
ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္သည္ကား ရာဂအားလုံး စင္စစ္ကင္းၿပီးသူသာ ျဖစ္၏။ ရဟႏၲာ
အရွင္ျမတ္က ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္အား လွဴဒါန္းသည့္ အလွဴဒါနသည္သာလွ်င္
အသာဆုံး အျမတ္ဆုံး ဒါနျဖစ္၏။
ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္အပ္ေသာ ကံဟူသမွ်သည္ ဘ၀ဟူသမွ်
တို႔၌ လိုလားတပ္မက္မႈ ဆႏၵရာဂကင္းၿပီးေနသည့္အတြက္ေ
လည္းမျဖစ္၊ အကုသိုလ္လည္း မျဖစ္ေပ။ ျပဳကာမတၱ ကိရိယာအရာ၌သာ တည္
ရွိေနေပသည္။
ကုသိုလ္လည္း မဟုတ္၊ အကုသိုလ္လည္း မဟုတ္၊ ျပဳကာမတၱ ကိရိယာအရာ
၌သာ တည္ေနသည့္အတြက္ မည္သည့္ဘ၀သစ္ကိုမွ် ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္စြမ္းအား
ကား မရွိေတာ့ၿပီ ျဖစ္၏။
ပရိနိဗၺာနစုတိ၏ ေနာက္ဆြယ္တြင္ မည္သည့္အက်ဳိးတရားကိုမွ် ျဖစ္ေစႏိုင္
သည့္ စြမ္းအားမရွိသည့္ အက်ဳိးမရွိသည့္ ဒါနမ်ဳိးသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဤဒါန
မ်ဳိးကို ဘုရားရွင္က အသာဆုံး အျမတ္ဆုံး ဒါနအျဖစ္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။
ပရိနိဗၺာနစုတိ၏ ေနာက္ဆြယ္တြင္ မည္သည့္အက်ဳိး တစ္စုံတစ္ရာကိုမွ် ျဖစ္ေစ
ႏိုင္သည့္ စြမ္းအားမရွိျခင္းေၾကာင့္ - ထိုဒါနေၾကာင့္ ဘ၀သစ္ဟူသည္ မရွိႏိုင္
ေတာ့ၿပီ ျဖစ္၏။ ဘ၀သစ္ မရွိေတာ့သည့္အတြက္ -
၁။ ပဋိသေႏၶတည္ေနရသည့္ ဇာတိဒုကၡမီး
၂။ အိုရသည့္ ဇရာဒုကၡမီး
၃။ ေသရသည့္ မရဏဒုကၡမီး
၄။ ရာဂမီး
၅။ ေဒါသမီး
၆။ ေမာဟမီး
၇။ စိုးရိမ္ရသည့္ ေသာကမီး
၈။ ငိုေႂကြးျမည္တမ္းရသည့္ ပရိေဒ၀မီး
၉။ ကိုယ္ဆင္းရဲရသည့္ ကာယိကဒုကၡမီး
၁၀။ စိတ္ဆင္းရဲရသည့္ ေဒါမနႆ = ေစတသိကဒုကၡမီး
၁၁။ ျပင္းစြာပူပန္ရသည့္ ဥပါယာသမီးတည္းဟူေသာ
ဤ (၁၁)သီးေသာ မီးတို႔၏ ေလာင္ၿမိဳက္သည့္ ဆင္းရဲဒုကၡအ၀၀မွလည္း လြတ္
ေျမာက္သြားရေပ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤဒါနမ်ဳိးကို -- မည္သည့္အက်ဳိး တစ္စုံတစ္ရာကိုမွ် ျဖစ္ေစႏိုင္
သည့္ စြမ္းအားမရွိသည့္အတြက္ အသာဆုံး အျမတ္ဆုံး ဒါနဟု ဘုရားရွင္က
ခ်ီးမြမ္းေျမႇာက္စားေတာ္မူခ
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
Buddhavasa Tiloka
No comments:
Post a Comment